Gairės komunikacijai

Gilinantis į bendruomenių idėjas panašu, kad idėjų vietos žmonėms netrūksta. Žmonės iš ties kūrybingi ir nepailsta ieškoti naujų sprendimų vietos gyvenimo kokybei gerinti. Ko labai trūksta – tai aiškios komunikacijos. Susigaudyti dažnai abejingose, beveidėse projektų žinutėse skaitytojui reikia kantrybės. Bet gyvename didžiuliame informaciniame triuškme ir tos kantrybės skaityti klampias žinutes daug neturime. Abejingumo abejingomis žinutėmis neįveiksime. Reikalingi gyvi ir autentiški raktai. Juos turi kiekviena kuriama idėja.

Kur pametame dėmesį?

Labai dažnai bendruomeninės organizacijos savo galingas idėjas, svajones ar kuriamus pokyčius pristato kaip projektus. Projektas yra planavimo priemonė. O ką tuo projektu planuojame ? – šio atsakymo dažnai neturime. Pagaliau kodėl tai reikalinga? – skirkite dėmesį šiems klausimams ir ieškokite savųjų atsakymų – ne teisingų, bet autentiškų, tikrų.

Seminaras, renginys ar strategija yra forma – ji padeda idėją pristatyti. Per juos skleidžiasi pokytis, kurį jūs norite kurti. Bet neapsiribokite forma, žvilgtelėkite už jos, ko jomis siekiate ir jūs jau turėsite daugiau aiškumo ir daugiau susidomėjusių akių.

Tipinės žinutės bendruomenių lauke apsiriboja „projektas x, kurį remia organizacija y, kurio vertė z“. Ji nėra įdomi (ir jums patiems, tikriausiai). Aukščiau minėti klausimai jums padės šiek tiek aiškiau užčiuopti jūsų projekto vertę. Grįžkite prie jos vėl ir vėl kaip prie šiaurinės žvaigždės. Ji ir jus ves ir tuo pačiu padės mums, nesusijusiems su projektu, jus suprasti, pastebėti, jūsų pasiekimu džiaugtis.

Nepasiduokite pagundai tą vertę apibrėžti pritrauktos paramos skaičiumi ar įdarbintų žmonių kiekiu. Tai kaštai. Klausimas lieka, kokią vertę sukuriame vietovei, gyventojams ir pan. Ne kiek išleidome. Ieškokite grynosios vertės, kurią kuriate žmonėms. Vertės, kurią jūs patys asmeniškai jaučiate, atpažįstate ir jums nereikia įtikinėti nei savęs nei kitų – tik tuo dalintis.

Bendruomenių komunikacija išsiskiria dar ir tuo, kad per prisistatymą (-us) badoma pasakyti visus dešimtmečio pasiekimus. Mažus ir didelius. Bet gal galime stabtelėti ties vienu ryškiausiu? Ryškiausiu jums asmeniškai. Neminėkite visų šimto pasiekimų, net jei jie visi nuostabūs. Darykite pasirinkimus. Pasirinkite svarbiausią žinutę, kurią norite skleisti.

Neaiški beveidė komunikacija ne tik mažina susidomėjimą idėja, ji išbarsto ir pačią idėją komandoje. Todėl įsivardinkite žinutę, pasirašykite ją ant popieriaus kelias žodžiais – tada tikrai ją žinosite. Jeigu liksite su įsitikinimu, kad ir taip viską žinau – tai jau signalas, kad aiškios žinutės neturėsite.

Komunikuojame ne dėl to, kad reikia. Komunikuojame nes norime kažką pasiekti. Kodėl norite šia žinute pasidalinti? Kodėl svarbu šią žinutę išgirsti? – turėkite sau asmeninius atsakymus. Ne formalius. Žodis nebus gyvas, jei talpinsite tik „teisingą atsakymą”. Gyvas žodis talpina išgyventą tiesą, kuria dalinamės su visa jį lydinčia emocine įkrova.

Kuo aiškiau bus jums patiems, tuo aiškiau bus jūsų žinutės gavėjui. Organizacijų komunikacijai reikia skirti dėmesio. Reikia tylos ir reikia pasirinkimų. Komunikacija yra pokalbis. Ir jeigu jūsų negirdi, gal reikia dar ir dar kartą atsigręžti į save ir pasižiūrėti ką ir kaip komunikuojame.

Pasidalinkite